A proposal for communicating journal integrity and authenticity

    The Covid-19 pandemic has brought greater public attention to research, and with it a greater need for scholarly journals to convey trust, authenticity, and integrity to audiences with less awareness of journal names and reputations. This need, while accelerated by the pandemic, had already made itself apparent in the years prior along with rising concerns about so-called ‘predatory’ journals (the use of deceptive or fraudulent publishing practices) and journal ‘hijacking’ (the cloning of a legitimate journal). Whether it be to distinguish themselves among academics, or to signal the legitimacy of the research for the public, publishers need to establish ways of demonstrating and explaining what it means to adhere to the scholarly and editorial standards that set research apart from other forms of online publishing. The Public Knowledge Project (PKP) believes that such work is best done through a positive approach, one that enables journals to demonstrate the journal’s integrity through transparency of their editorial processes, rather than through lists of fraudulent or low-quality journals. This presentation will describe a proposed approach that would allow journals to signal their integrity and authenticity through five areas: oversight, review, openness, availability, and publication status. PKP wishes to develop tools for its online publishing platforms that, taken together, will amount to an integrity indicator system for learning about and assessing the trustworthiness of scholarly publications.
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    Proposta para comunicar a integridade e autenticidade do periódico
    A pandemia da Covid-19 atraiu maior atenção do público para a pesquisa e, com ela, uma maior necessidade das revistas acadêmicas transmitirem confiança, autenticidade e integridade a públicos com menos consciência dos nomes e reputações das revistas. Essa necessidade, embora acelerada pela pandemia, já havia se tornado evidente nos anos anteriores, juntamente com as crescentes preocupações sobre as chamadas revistas "predatórias" (o uso de práticas enganosas ou fraudulentas de publicação) e o "sequestro" de revistas (a clonagem de uma revista legítima). Seja para se distinguir entre acadêmicos estabelecer formas de demonstrar e explicar o que significa aderir aos padrões acadêmicos e editoriais que diferenciam a pesquisa de outras formas de publicação online. O Public Knowledge Project (PKP) acredita que esse trabalho é mais bem realizado por meio de uma abordagem positiva, que permite às revistas demonstrarem a sua integridade por meio da transparência de seus processos editoriais, em vez de listas de revistas científicas fraudulentas ou de baixa qualidade. Esta apresentação descreverá uma abordagem proposta que permite as revistas sinalizarem sua integridade e autenticidade por meio de cinco áreas: supervisão, revisão, abertura, disponibilidade e status da publicação. O PKP deseja desenvolver ferramentas para suas plataformas de publicação online que, em conjunto, constituam um sistema de indicador de integridade para aprender e avaliar a confiabilidade das publicações acadêmicas.